Firma Apple dzięki podejmowaniu działań w zakresie strategi CSR (Corporate Social Responsibility) zajęła czołowe miejsce w ubiegłorocznym rankingu przedsiębiorstw o największej odpowiedzialności społecznej amerykańskiego Instytutu Reputacji. W bieżącym roku Apple kontynuuje swoje przedsięwzięcia w tym zakresie, czego przykładem jest rozpoczęta w piątek akcja pomocy uchodźcom z Syrii i krajów Bliskiego Wschodu.

CEO Apple Tim Cook w piątkowej wiadomości do pracowników firmy napisał, iż Europa doświadcza aktualnie problemu uchodźców na skalę niespotykaną od czasu II Wojny Światowej, a miliony obierających ten kierunek uciekinierów, wymagają niezbędnej pomocy. Wkład Apple w jej zapewnienie będzie polegać na wsparciu finansowym zarówno ze strony samej firmy, jak i jej pracowników oraz klientów.

Tim Cook zapowiedział, iż do środków finansowych, jakie zdecydują się przekazać pracownicy firmy na rzecz kampanii Czerwonego Krzyża, bądź innych wybranych organizacji pomocowych, Apple z własnych środków dołoży kwotę w stosunku 2 do 1. Dodatkowo na stronach sklepu App Store oraz iTunes Store umieszczono baner informujący o akcji pomocy uchodźcom, po kliknięciu w który mamy okazję wspomóc akcję wybraną kwotą: 5, 10, 25, 50, 100 lub 150 euro.

Po wybraniu odpowiedniej kwoty, Apple przekaże ją w całości Międzynarodowej Federacji Towarzystw Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC) oraz jej członkom pracującym na rzecz pomocy migrantom w basenie Morza Śródziemnego i w sąsiednich regionach.

Źródło: Apple, AppleInsider